Monday, February 23, 2015

Perkongsian dari Whatsapp

Suatu hari Nabi Musa AS memohon doa kpd Allah:“Ya Allah, aku baca dlm kitab ini umat yg terakhir dilahirkan kedunia tetapi dimasukkan terdahulu drp umat2 yg lain, maka aku mohon kpd Mu jadikanlah ia umatku.“ Allah menjawab “Ia untuk Ahmad“. Lalu Nabi Musa berdoa lagi “Ya Allah, aku baca dlm kitab ini ada umat diakhir zaman yg membaca kitabnya secara bersungguh2 sehingga dpt menghafal setiap perkataan yg dibaca, tidak pernah ada umat sebelum ini yg dpt melakukan yg sedemikian, maka aku memohon kepada Mu jadikanlah ia umat ku“ Allah menjawab, “ Ia untuk Ahmad“. Nabi Musa berdoa lagi, “Ya Allah, aku baca dlm kitab ini ada umat yg hanya berniat utk melakukan sesuatu kebaikan sudah di berikan satu pahala, apabila dilakukan niatnya digandakan 10 pahala, jadikan ia umatku“. Allah menjawab, “ Ia untuk Ahmad“. Nabi Musa memohon lagi beberapa doa numun jawapan drpd Allah “ untuk Ahmad“. Lalu Nabi Musa menutup kitabnya dan memohon kpd Allah “ Wahai Allah, jadikanlah aku umat Ahmad“. Lihatlah sdr betapa hebatnya kelebihan yg Allah berikan kpd umat Nabi SAW, umat akhir zaman yg kita tak pernah minta pun, sehingga Nabi Musa sanggup memohon utk jadi umat. Untuk kita memanjatkan setinggi2 kesyukuran kpd Allah SWT diatas limpah kurni dan kebaikan yg Allah berikan kpd kita, dan mohon keampunan Allah SWT diatas kelemahan kita, diatas kelalaian dan kecuaian kita kerana tidak menyempurnakan tanggungjawab kita sebagaimana maksud kita dilahirkan kemuka bumi. Ya Allah ampunlah kami Ya Allah, ampunlah kami Ya Allah, ampunlah kami Ya Allah... Wassalalallahu 'Alasaidina Muhammaddin Wa'alalihi Wasahbihi Wassalam, Walhamdulillahi Rabbil 'Alameenn.

No comments:

Post a Comment